poniedziałek, 24 marca 2014

Archanioł Gabriel

„Ja jestem Gabriel,
który stoję przed Bogiem.”
(Ewangelia wg. Św. Łukasza1)

Żywioł: Woda
Kierunek: zachód
Pora Roku: zima
Dzień tygodnia: piątek
Kolor: biały i szmaragdowy
Znak zodiaku: Rak, Skorpion, Ryby

Nie każdy wie, że 24 marca przypada dzień, w którym imieniny obchodzi Archanioł Gabriel, który  najczęściej kojarzony jest z opieka nad dziećmi, zarówno tymi narodzonymi, jak i tymi, które mają się narodzić. Wspiera rodziców w ich misji i sprawuje pieczę nad samym poczęciem. W przekazach przedstawiany jest jako ten, który nawiedził Zachariasza, zwiastujący mu poczęcie przez jego żonę – Elżbietę, Jana Chrzciciela. On także oznajmił Maryi, że powije ona syna Bożego – Jezusa. 

Jego symbolami jest lilia, która wyraża jasność i prawdę, oraz kałamarz i pióro jako wyraz funkcji niebiańskiego posłańca Słowa Bożego. Czasami ukazywany ze złotym kielichem przypominającym św. Grala

Archanioł Gabriel uznawany jest za posłannika bożego do ludzi, obdarzając ich nadzieją, odwagą i otuchą. Jest aniołem, który intensywnie nawiązuje z ludźmi kontakt i możemy liczyć na jego pomoc w wielu sytuacjach. Patronuje dzieciom ale także artystom, pisarzom, osobom, którzy pracują słowem pisanym i mówionym. Otacza szczególną opieką zarówno pary starające się o dziecko, jak i kobiety będące w ciąży.  Ułatwia także komunikowanie się a nawet pomaga w podróży uniknąć niebezpiecznych sytuacji. Przynosi natchnienie i nowe pomysły. Oczyszcza nas ze wszelkich złych uczynków, które nieopatrznie zrobiliśmy w przeszłości, rozświetla naszą duszę, usuwając zanieczyszczenia energetyczne, które blokują nasz rozwój. To przede wszystkim Archanioł Przemiany, Odnowienia i Oczyszczenia. Daje światło życia i zmartwychwstania. Dzięki niemu otrzymujemy szansę przetransformowania siebie, naszego życia, lepszego poznania i wzrostu.

Sprawuje pieczę nad rajem, dowodzi zastępami straży anielskiej, ale jest także Aniołem Śmierci, Zemsty i Wojny. Obdarzony właściwościami podobnymi do Ducha Świętego. Jest drugim co do ważności archaniołem i zasiada po lewicy Boga. Jego imię oznacza „Bóg jest mocą” lub „Bóg jest moją siłą.” Jest czczony przez wszystkie religie i postrzegany jako pełnego mocy posłańca Źródła. To niestrudzony Anioł, który zawsze niesie Słowo Boże wszędzie tam, gdzie chcą go słuchać i stosować go w swoim życiu dla dobra ludzkości. Nazywany także Ambasadorem Człowieczeństwa, Aniołem Objawienia i Przynoszącym Dobre Nowiny.

Archanioł Gabriel prowadzi nas w rozwoju duchowym, usuwa zmęczenie, zniechęcenie, pomaga zrealizować plany. Otacza nasze "wewnętrzne dziecko", byśmy mieli z nim lepszy kontakt. Pragnie byśmy dbali o nie i pamiętali o nim. Gdy zostanie zranione, zwraca się do niego ze slowami miłości i ciepła. Przynosi radość, szczęście, kreatywność, harmonię i dyscyplinę, zwłaszcza w sprawach materialnych i duchowych.  Wskazuje kierunek, dzieki któremu osiągniemy równowagę, najwyższe dobro i miłość.

Razem ze swoimi anielskimi pomocnikami pomaga zrozumieć nasz plan karmiczny i wypełnić swoje zadanie w obecnym wcieleniu. Wspomaga także w pokonywaniu trudnych sytuacji, jakie napotykamy na swojej drodze do celu. Jest zawsze z nami, gotowy nas wspierać, roztaczać nad nami swoją opiekę i ochraniać w nas wszystko to co jest czyste, jasne i płynące prosto z serca. Patronuje prawdzie i pomaga odkryć w sobie mądrość, dzięki której odkryjemy swoją prawdę, talenty i zdolności.

O Archaniele Gabrielu napisała Doreen Virtue, która w książce "Cuda Archanioła Gabriela" podaje liczne przykłady jego manifestacji. Recenzję zamieściłam na moim blogu Oaza Recenzji:

Oaza Recenzji: 72. Cuda Archanioła Gabriela: Opieka i wsparcie od poczęcia aż do starości dr Doreen Virtue „Ja jestem Gabriel,  który stoję przed Bogiem.” (Ewange...

Doreen Virtue tak go charakteryzuje: 
Imię Gabriel oznacza „boską siłę” lub „siłę Boga” i wywodzi się od semickiego słowa geber, które znaczy „być silnym” albo też „stosować więcej siły”, oraz od słowa el, które znaczy „Bóg” lub „boski”. Gabriel jest najbardziej znany jako „Anioł Posłaniec”. Ponieważ słowo anioł oznacza „Posłańca Boga”, Gabriel uważany jest za nadzorcę ludzi i anielskich wysłanników. Przedrostek arch – oznacza „pierwszy” lub „główny”, zatem Gabriel jest „Pierwszym” lub „Głównym Posłańcem”. W zasadzie Gabriel jest pierwszym aniołem wymienionym w Biblii (w Księdze Daniela). Jest on również ważnym aniołem w trzech monoteistycznych religiach: judaizmie, chrześcijaństwie oraz islamie.”

źródło zdjęć:
www.himavanti.org
angelsreading.com

4 komentarze:

  1. podoba mi się pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi :) Dziękuję za miłe słowa i także ciepło pozdrawiam :) Zapraszam do częstego odwiedzania.

      Usuń
    2. pozdro ,ja tez jestem GABRIEL,,,ALL THE BEST!!!!

      Usuń
  2. W DODATK TEN GABRIEL-ARCHANIOL,,ALE TO TOP SECRET

    OdpowiedzUsuń